onsdag 3 december 2008

plugga eller inte plugga?

Kom på en sak precis. Borde man börja plugga igen?
Jag vet vad jag vill jobba som mest av allt. POLIS,
jag vill det verkligen! Men jag kan inte, Söker jag kommer
jag inte komma längre än till hälsoundersökningen,
där de kollar igenom ens journal från sjukhus.
Jag har problem med mina leder, Har tillockmed
blivit opererad i min ena hand för det. Och de är ju
de sista de vill, ha en person med led-problem. samt
min nacke är väl inte som den borde vara heller.
Men de kommer gå över med tiden (förhoppningsvis)
Men ändå. Så skit samma med polis, De får förbli en
liten dröm som inte kommer uppfyllas !
Så de jag skulle vilja jobba med efter polis är


Förskolelärare. hehe jag vet inte i närheten av polis.
Men jag tycker de är så himla roligt. och de små Liven
är så fantastiskt roliga och söta! Men då är det så att jag
inte har utbildning till de. Men jag har sökt en utbildning
till barnskötare, och den är bara på ett år så de är ju lungan!
Men sen kommer man till de att man helst ska vara utbildad
förskolelärare för att få jobba på dagis nu för tiden! Den
utbildningen är på 4år och de är ju trots allt gaska mycket!
Men sen har jag dessutom hört att bara man har barnskötar
utbildning så kan man få jobb ändå, pga att de är så få som
utbildar sig till förskollärare och måste därför anställa barnskötare!
Så hur ska jag köra? Jag har sökt skola till både barnskötare
och förskollärare!? hjälp mig ? vad ska jag göra ?

-k

Inga kommentarer: