onsdag 25 mars 2009

Narcisser min sköna?

tjenis! Idag vart de lite bättre väder tycker jag! Fortfarande svin kallt ute. Men tack o lov så snöa det inte. Men jag tycker att de kan bli varmare nu iallafall! har jobbat nu på morgonen! :) Och när jag kom hem så hade våra skattepapper kommit. :) Jeej. Och jag kan tilllägga att jag inte blev besviken. utan mer paff. för jag fick tillbaka mycket mer än vad jag någonsin kunde ana! TOPPEN! :) får de lagom till vi kommer hem från våran roliga och helt underbara resa där man spenderat mycket pengar. Sååå passande! slipper jag leva på vatten och bröd när vi kommer hem:) hehe. kanske kan unna mig något fint som matchar min fina bränna jag kommer komma hem med! hmm. :) vi får väl se! Idag kom även min nya klänning hem i brevisen! Såg inte alls lika dan ut som på internetsidan. Den va mycket mycket snyggare ! :) haha kan de bli bättre? Svart & guldig var den. sjukt fin!
Sen har jag även hunnit med att plantera lite. :) Tog en tripp förbi vivo på hemvägen, fick syn på små lökar man kunde plantera. Så jag haffe en påse med "Narcisser" & en påse med jord. Jag har ju då planterat dem i en kruka så de får växa här inne i lägenheten. Och just nu kan jag tänka mig att mamma eller kanske farmor&farfar tänker men oj Kamilla, Narcisser ska växa i trädgårn inte i krukor. och så kanske de är. Men de viste jag inte om. för det stod inte på påsen med lökarna. och kanske mina gröna fingrar vist får dem att växa i en kruka :)

Idag vet jag inte rikitgt vad jag ska göra. Förmodligen blir det väl så att jag å Arnelini åker till willys. förmodligen. Vi behöver säkert storhandla eller nått. Jag hoppas på att willys har sånt här "påsk-gräs" som man kan så. För de skulle jag vilja ha, Då har de växt upp lagom till påsk så man kan sätta i små luddiga kyllingar i de. de skulle ju varit lite trevligt att ha! tjing!


2 kommentarer:

Tezz sa...

Åh vad kul att du kommer hem då, då bara måste vi ju ses! Men tyvärr måste jag meddela att jag inte flyttar fråns 24 april :/ Så det är 2v efter påsk. Men sen får vi ju ordna så du är hemma på inflyttfesten iaf ;D Puss <3

Mamma sa...

Tjola hopp. Narcisser kan man faktiskt köpa i kruka, så det var så rätt så. Kram från mamma