onsdag 5 november 2008

hes-gris!

åhåj. Nu var det min tur att bli sjuk.
Sitter här påpälsad med pantalånger mjukisbyxor
tjocktröja samt Arnes gigantiska morgonrock!
Vaknade till vid 5 i mårse och inte kunde andas.
Tänkte att , men oj det är hela 2timmar till jag ska
upp. det löser sig. vaknade till kl 6 igen och kunde verkligen
inte andas (genom nosen) Puttade till Arne stackarn som
fick springa upp och hämta nässpry och papper.
Började öven känna denna otroliga smärta i halsen.
åhhh. klev upp och tog på mig, och insåg att jag inte alls
kunde jobba idag, var tvungen att ringa och sjukanmäla mig,
det tog emot. för jag vill inget hellre än att jobba just nu!
Men jag tänkte att om jag är hemma å vilar idag så
borde jag iallafall kunna ta mig till jobb imrgon, om inte
min hals gör lika ont och jag fortfarande pratar som en
hes-gris, låter som att jag står å grymtar hela tiden!
Orkade dock ta mig och sätta mig vid datan, och jag verkligen
saknar min bärbara just nu, najs det skulle vara om jag kunde
ligga i soffan och skriva lite, men nej, den är i skåne och jag
återfår den inte för än om 3veckor.

nej nu ska jag lägga mig och vila igen ! Även skicka lite sms
med mina vänner från byn :) hej!

4 kommentarer:

Mamma sa...

hej hjärtat har nu läst vad du skrev. Be Arne köpa Mycoangin sug-tabletter, dom bedövar den onda halsen. Kram från mamma

Mamma sa...

Dom finns på apoteket glömde jag skriva.

Tezz sa...

tjingeling. maija åker inte till norge fråns i december ngn gång, om hon nu ska åka, vet inte helt hundra hur det ligger till än. Ja :) Så vi ses ju på din födelsedag också får vi bestämma mer om när jag ska komma upp o så :)! Puss <3

Tezz sa...

eller ja,, vi ses ju inte på din födelsedag, men när ni är här nere :)