måndag 6 april 2009

Lax vs Rökt Makrill :)

Tjenix igen då! :) åh nej jag har inte hunnit så långt. Vart ute på en jäääätte lång promenad med Hugos precis och när jag kom in så kände jag att jag vart hungrig. och med tanke på att Arne är på vift så är det bara jag som ska äta hemma idag. Och när fiskallergikern är väck, så passar det väl bra att plocka fram laxfiler? :) Så de blir lax med potatis mos idag! Lixom annars blir det inte så mycket fisk-ätande, Spec inte på vintern, men tack och lov så är de ju sommar nu snart så då kan jag grilla lax medans arne grillar kött. Toppen tycker jag. För jag tycker att lax är såå gott! För att inte tala om rökt makrill! Åh. De är typ det godaste som finns. typ! Rökeriet på Ven är en jävel på makrill. sjukt gott. Fast nu ligger ju ven i skåne å vet inte om vi kommer åka ner något mitt i sommaren så vi har till till att ta båten till Ven. Men en liten fågel viska i mitt öra att Nynäshamn har goda rökta makrillar också :)

Inga kommentarer: