tisdag 21 juli 2009

DAG 1

på min Laktos-fria månad :) Som de flesta av mina Familj & Vänner vet så har jag Afte. Det är en sjukdom som gör så man alltid går om kring med minst 1 blåsa inuti munnen. (ni vet sådanna förkylnings-blåsor man kan få) Fast de gör ondare, och håller i sig mycket längre! De är inte särskillt vackra heller så de är väl tur att de sitter inuti-munnen men otur att man inte kan äta,dricka,prata hur man vill/vad man vill-för de gör så förskräckligt ont. Och de smittar ej. De är ganska vanlig sjukdom, vissa får de & vissa inte. Jag hade oturen att få den. Så jag har haft det ända sen jag vart pytte-liten. Och dessvärre finns det inget botemedel, för det är ingen som vet exakt varför dessa odågor till blåsor kommer. MEN, Jag träffade ju Mammas ena bror och hans Frú nr jag vart nere i skåne. Och hon har varit tandläkare, Så hon sa att det kunde bero på att man är Laktos-intollerant. Så jag ska nu i en månad inte dricka/äta något med Laktos i. Och se hur det går. Vi kan väl bara hålla tummarna på att de går galant så jag slipper dessa blåsor. :) och även jag kan äta precis ALLT som alla andra kan äta. Tänk att kunna äta Tacco utan att det gör ont i munnen och man hela tiden måste tänka på hur man ska tugga för att inte komma åt någon blåsa :)


1 kommentar:

Mamma sa...

Hej hjärtat!
Vad bra att du börjar redan nu, glöm inte att notera varje dag. Sen var det ju tandkrämen, colgate total som skulle vara bäst enligt brorsans fru Eva.
Kramar mor