torsdag 9 juli 2009

skånska?

Hej hej! Just nu precis hände de mig något underligt! Jag har lite halv kort dag på jobb så jag tänkte att en frans hottdog skulle vara den perfekta mini-lunchen. Så jag trippade ner till korv-mojjan på jobb och beställde en fransk hotdog! Och krov-mannen som står där fråga om jag skulle ha senap ketchup? å då svarade jag : nej bara fransk-dressing tack! och då svara han: Okey only french. ok ok. Are you on your vacation here in sweden/stockholm? jag svarade : nejnej jag bor här i stockholm.
Ja så höll de på. Jag menar han pratade svenska med mig när jag beställde och sen helt plötsligt börjar han prata engelska, Lixom trodde han jag prata typ annat språk eller ser jag inte ut att vara svensk?? underlig man! men så fort jag fick min franska hotdog så sprang jag därifrån. :)

Idag är Arne hemma och jobbbar så när jag sen slutar så ska jag skynda mig hem :) kanske hinner vi med en massa ärende idag :) Jag hoppas de. Skulle vara kulit att både få hem min nya skit braiga data samt vårt nya data-bord:) Jag åter kommer sen om vad som hänt idag !:) puss! k

Inga kommentarer: