måndag 29 september 2008

ett jävla rännande

Hemma igen dådå efter en eftermiddag
rännande på Bauhaus, och coop kunsum
Skulle hitta en grind till våra trädgårdar.
jo vist. Kommer till bauhaus frågar om grindar
och gångjärn. nä vist då ska det så klart finnas
nere i driven! ja, jo , så vi körde ner (efter jag handlat
2st växter som inte är så lätta att ta död på :)
in i driven och tror ni att de har många grindar
att välja mellan? ikke, Alla ser så här skit taskiga ut.
Har de inte spruckit så är de väldigt kanstötta, eller
missfärgade och torra .
Men vi vart ju tvungna att ha den modellen
så det var bara att försöka hitta den läckraste.
Tänkte att vi skulle smeta in dem med träolja
så de kanske ser lite trevligare ut!
Ja sen- Skulle vi ha gångjärn. Tror ni inte att
dom hade de uppe i riktiga Bauhaus ? haha.
Smarta vi tänkte inte på det innan vi körde ner till driven
Så det var bara att köra upp till Bauhaus igen och
köp gångjärnen!:)
Efter det körde vi och handlade mat på Coop Kunsum.
gigantisk affär. och jag hittade delikatess oliver i vitlök-olja
har aldrig tyckt om oliver förut, men sedan jag och arne och hans familj
vart i Amsterdam så har jag bara ÄLSKAT de. super gott!
Hans föräldrar handlade de som lite tilltugg när man tog en öl
när man gjorde sig i ordning för kvällen! aa , ah underbart gott!
Nu har jag precis städat lite och fixat med maten!
idag blir det bakadpotatis med räkor i keso och chili!:)
mummss! Fick även ganska nyligen reda på att jag ska
jobba onsdag- fredag!:) Jeeej. jätte bra blev super glad
för det!

Här är en del av vårat vardagsrum! (meningen är att ni ska se
mina växer i fönsterna) :) ses sen puss k.



(Nej, Ni ser rätt , vi har inga gardiner, Vi ska fixa det snarast! vi tycker också attdet ser lite halv-trist ut)

Inga kommentarer: