torsdag 25 september 2008

Lönis -dag!

hoho! Ja jag säger då det. Idag är det löning.
Och helst av allt skulle jag vilja springa på stan
och shoppa upp hela min lön, men nej. det får jag inte.
Har intalat mig själv att intehandla något alls
till mig själv den hära månaden. Känns tufft!
Håller på att spara till min och Arnes Londonresa.
Tanken är att jag ska ha med mig verkligen
onödigt mycket pengar så när jag går och
shoppar så är pengar det sista jag behöver tänka på!
låter som en toppen plan va? tänk om det skulle vara
så varje gång var och shoppa.
Så nu istället får jag titta åt ett annat håll när jag går
förbi alla skylt-fönster när jag är inne i stan! Annars
kan jag garantera att jag sugs in i affärer
och sedan komma hem med ett antal kassar.
men vilken tur för lilla mig att jag snart fyller år.
Okej det är inte förän 18 November. Men ändå!
+ Efter November kommer December! = Julafton med
massvis med Julklappar :) Jeeej!
På sätt och vis älskar jag Höst/Vintern!

Imorgon då! Ja, då kommer Mammi & Pappi upp till Stockholm
(från Landskrona, där jag kommer från) med min lilla ängel,
eller ängel och ängel kanske jag inte ska säga. Han tycker
om att jävlas med mig. Men jag älskar honom så himla himla
mycket ändå! HUGO! Det är min lilla Jackrussel. Han har varit
nere i Landskrona sedan i söndags bland annat för att få byta
miljö lite. Och för att jag trodde att jag skulle jobba varje dag
denna vecka och våran dag-matte (Arnes Mammi) är i USA
och härjar. Så fanns ingen som skulle kunna gå ut med lilla
pajsarn mitt på dagen. men nu ska det bli så kul att få upp
honom igen! saknar verkligen honom super duper mycket!
(har jag även redan nämt 1oootals gånger här
i bloggen! men ändå:)

Uppdaterad önskelista:

- Present kort på Forex ( Pund )
- Uggs. sånna fina Beiga
- Ett par matchande mössa+vantar(&halsduk)
- Pytteliten bärbar dator. (helst en vit)
- Tigerjeans (hitta ett par jag ville ha, finns på Åhlens)
(+ de satt som en smäck,ljuvliga!)
- En Helg/Heldag spa maybe på de spa´t i Nynäshamn!
- Biljetter till någon teater som Mikael Persbrandt medverkar i!


kommer säkert ändra lite i den igen,
det har jag lite tid till fortfarande. :)

ses, k

1 kommentar:

Tezz sa...

Och jag hade gärna velat det om du varit här nere, eller jag där uppe :) Ah jag såg det, tack så mkt, du ska känna dig stolt :) Såg din önskelista, jag vill också ha ett par uggisar.. påtal om önskelista, är du ngt i skåneland när du fyller år?