måndag 22 september 2008

våra jäkelskap!

haha! kom nyss i min städning och tänka på
att i lördagskväll. så pratade jag och tjejerna
om gammla minnen från grundskolan!
vi måste ha varit helt sjuka.

hyss nr1: Jag & Maja låste in Therese & Elin
i våra skolskåp. skåpen var verkligen pyttesmå
+ att de hade ett hyll plan i skåpet. fråga mig inte
hur de kom in skåpet. men dom lyckades, hur som helst.
dom hoppade in i skåpet. Jag och Maja satte på hänglås.
sedan kaste vi upp nycklarna i taket. Taket ja, vi hade sånt
mjukt tak i skolan så att om man kastade riktigt hårt
så fastnade (förhoppningsvis) en nykel i taket så att
hela nyckel-knippan hängde där.
sedan sprang vi och hämtade Mats (en lärare, som vi
tyckte om att jävlas med) och sa
att våra nycklar fastnat i taket. Så han kom och skulle ta
ner dem, DÅ, började Therese & Elin banka och skrika
ifrån skåpen. och han fick panik. Jag och Maja stod bara
och skratta. hans komentar - Jag har jobbat på denna skolan
länge, och varit med om mycket, men det här slår allt!

Hyss nr2: Vi hade en lärarvikarie en viss tid. Fick reda på att
han var typ jehovas vittne eller något liknande. i alla fall.
han fick inte lov att få någons annans blod på sig. eller något,
så smarta Therese, skrapade sin knoge mot teglet på väggen
så det gick hål på knogen och började blöda. sen gick vi fram till
klassrummet där han hade lektion just då och knacka på. Han
öppnade och Therese sträckte fram sin knoge och frågade om
han hade ett plåster. Han blev livrädd och började springa,
Therese sprang efter..Så där sprang therese runt och jagade
den stackras lärarvikarien med blodig knoge genom skolans korridorer.

hehe ja detta är bara lite av allt skit vi syssla med när vi vart små.
lägg märke till att detta hände i grundskolan.
så det var mycket länge sedan! hehe men lite kulit var det iallafall!

nä dax att städa vidare. kanske kommer på något mer snart!

vi ses , k

2 kommentarer:

Mamma sa...

hej gumman! tur man inte var er lärare i skolan. Mamma

Tezz sa...

HAHA :D vi är nog riktigt störda i huvet, kamillis :P