måndag 13 oktober 2008

lycko-dag!

hejhej!
ja då var det måndag och jag kom nyss hem från jobbet!
Idag var vi 3stycken förlite, så det var fruktansvärdt mycket att göra!
ser typ dubbelt nu. Men det har gått jätte bra ändå.
Fick även reda på idag att mitt kontrakt blir förlängt efter
Nyår! wohoo! (hade bara först skrivit på till sista december)
Så det känns jätte skönt, slippa leta andra jobb och sitta &
oroa mig för att jag måste gå hemma varje dag om
jag inte skulle hitta något annat. Så det känns jätte bra!
För det är inte alls ett dåligt jobb! Det är ett jätte bra jobb!
Dock inte mitt drömm-jobb. men mitt drömjobb får förbli
ett drömjobb. (Polis) Min kropp är så förstörd så jag skulle
inte klara av det. tyvärr! Men det hade varit kul och spännande!
Vist vist , Att på jobbet som jag har nu så kan man bli jätte irriterand
vissa dagar på alla människor, men sen
nästa dag så går alltid jätte bra och
det är jätte kul så det jämnar ut sig! + att så är det ju på
alla jobb! Så jag är så himla nöjd idag! (fast trött)
Fruktansvärdt trött! jises så trött jag är. Somnade
ganska sent igår säkert inte förän 1 halv 2. Sen gick
jag upp klockan 05.30. Så det är väl inte så konstigt!

En fråga nu då! (till mamma, jag vet att du läser & Svarar,
men för guds skull hispa inte upp dig en massa, för det är inte
riktigt så illa som det kommer låta när jag skriver. )
Men, blir ens leder (fötter+händer) stelare och krampar och fastnar
till lite då å då när det börjar bli kallt ? Det gör mina jämt,
fast det började för någon vecka sedan och blivit lite mer nu
när det blivit kallare ute. Det är inte så att det stör så mycket men
det känns ganska obehagligt! (Therese om du läser detta, så kan du också
svara om du vill , du är ju sjuksköterska så du kanske vet) :) haha!
fråga 2, om det inte är så att detta händer när det är kallt?
kan det ha med min nackskada att göra då? för i såfall måste jag
ringa min doktor!

åhhhh pratade precis med Arne, Jag lovade att jag skulle fixa middagen
idag egentligen, men jag orkade inte gå och handla så jag
tänkte att vi skulle äta något så simpelt om köttbullar & Mackisar.
Men det ville inte arne, han tyckte att vi skulle fira att jag
fått vidareanställning, så jag ska ändå få äta torrfräst-biff
från chendo här i Örby. det är så förbaskat gott !!!
Så han skulle fixa det nu på hemvägen! Han är fantastisk:)

Nej nu ska jag vila mig lite med Hugo,
är ganska trött på datorer just nu! vi hörs imorron!

Hej!

3 kommentarer:

Tezz sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tezz sa...

hehe, jo jag kommer få vara med på en hel del olika operationer. Men sen är jag mest på själva avdelningen där de är innan och efter. Den avdelningen jag ska vara på har både vuxna och barn. Särskilda kirurgiska åkommor :) Intressant iaf! Sen om jag svimmar är en annan femma :P haha

Tezz sa...

en massa kommentarer från mig nu, haha, men den första försvann av ngn anledning :S? Till det du skrev om dina leder, så tror jag nog att de kan krampa mer när det är kallt, för imed det är kallt blir cirkulationen sämre och vävnaderna får mindre syre än i vanliga fall och då kan de krampa. Sen vet jag ju inte riktigt vad det är för nackskada du har, och jag är ju ingen läkare :) Så jag tycker absolut du kan ta upp det med din läkare, det har ju med nerver o leder o göra, och då kan ju visst nacke vara inblandat.. (långt o yrt inlägg nu kanske, haha bara babblar på)