torsdag 30 oktober 2008

när vi ändå talar om kända människor!

Vill ni höra hur det gick till den dagen jag
flyttade upp till våran vackra huvudstad?
Dagen började väldigt tidigt. Mammsen
skjutsade mig till Sturup. Checkade in
mitt flytt-last och klev sedan på planet
som skulle ta mig till Stockholm !
Detta var en Fredag, Och helgen innan de
så hade min bästis Martina varit nere hos mig
i Landskrona och hjälp mig att packa, Samt kollat
på filmen Hartbreak hotell för typ 1oo:de gången.
I den här filmen så är Cleas Månsson med. Och vi
verkligen inte gillar honom. Vi tycker att han är så
otroligt irriterande, och har jobbig röst. (men förutom
honom så älskar vi filmen)
åter till flytten. Jag landar på bromma, Martina möter upp
mig och med har hon sin lilla loffie, Rocky. skit söt är han!
Hur som helst så tog vi bussen någon stans minns inte
riktikt var, men för att sedan åka tunnelbana till Gullmars.
Och under den här tiden på bussen å allt så sa jag att :
ohhh vad fräckt det skulle vara om vi fick se Mikael Persbrandt
idag,. Just idag när jag flyttat till Stockholm och han är min
absoluta favvis! Vi klev på tunnelbanan, Och jag satte mig
på huk och lyfte upp lilla Rocky i knäet för han verkade lite
besvärad att åke tunnelbana, och framför mig ser jag ett par
väldigt långa ben samt hör en väldigt igenkännande & irriterande
röst, Jag sneglar på på Martina som står snett bakom om viskar
till henne: Säg att det inte är han, snälla snälla snälla!?
Jo vist var det han! Framförmig stod CLEAS MÅNSSON!
Jag dör tänkte jag!. Om de nu skulle stå en känd människa
framför mig dagen jag flyttar till mitt efterlängtade Stockholm
skulle kunde det väl varit vem som helst utom just Cleas Månsson!

Ja, Vi skrattade gott åt de när vi väl kommit hem till
Min och Arnes lägenhet och höll på att packa upp mina saker
och inreda hans mans-lya till en tjej&kill - lya istället!:D

Så gick det typ till! Vilken ossis jag har va?
vilken tur att jag inte sett honom alls sedan dess!

Måste rusa nu. hej!

Inga kommentarer: